Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Játékmenet
A Travian egy PHP-ben írt, böngésző alapú játék, amely internet-hozzáféréssel rendelkező számítógéppel játszható. A történések valós időben játszódnak.
A játékban való részvételhez nem szükséges fájlok letöltése, kiegészítők telepítése. Opcionálisan letölthető egy grafikai csomag, amivel tehermentesíthető a Travian szervere, és gyorsítható a játék betöltése a felhasználó gépén.
Az újonnan regisztrált játékos, miután aktiválta regisztrációját, egy kis faluval kezdi, és célja, hogy fejlődése során elérje saját birodalma és csodája felépítését.

Törzsek
A játékos a falu alapítása előtt kiválaszthatja, hogy a rendelkezésre álló három népcsoport közül melyiket választja. A felhasználó a rómaiak, germánok, gallok közül válogathat.

Rómaiak
A rómaiak egyszerre tudnak a faluközpontban és a határföldeken építkezni.
A csapatok kiképzése és az építkezés ennél a népnél a legdrágább és a legtovább tartó, ennek ellensúlyozására haderejük egyaránt bevethető támadásra és védekezésre is, valamint nekik van a legerősebb gyalogosuk: a birodalmi.
Egyedi jellegzetességek:
* egy időben építhető egy nyersanyagmező és egy épület
* erős védelmi bónusz a kőfal miatt
* a kereskedők összesen 500 egységnyi terhet képesek hordani, 16 mező/óra sebességgel
* erős gyalogság, közepes lovasság
* a fejlesztések drágák és lassúak

Gallok
A gall a legbékésebb nép a játékban. Védekező egységeik a legjobbak, de támadóik elmaradnak a másik két törzs mögött. Kitűnő lovasok, egységeik a leggyorsabbak. Alapvetően a védekező stílusú játékosok választják.
Egyedi jellegzetességek:
* sebességbónusz: a leggyorsabb egységek a játékban
* közepes védelmi bónusz a cölöpfal miatt
* a kereskedők összesen 750 egységnyi terhet képesek hordani, 24 mező/óra sebességgel
* a rejtekhely kétszeres méretű
* drága ostromfegyverek
* olcsó telepesek
* extra épület: csapdakészítő

Germánok
A germánok a legagresszívebb törzs a játékban. A támadó stílus jellemző rájuk, fegyelmük a harcban elmarad a többi törzshéhez képest.
Egyedi jellegzetességek:
* fosztogatás-bónusz: az ellenfél rejtekhelye csak 2/3 részben számít
* a földfal adja a leggyengébb védelmi bónuszt
* a kereskedők összesen 1000 egységnyi terhet képesek hordani, 12 mező/óra sebességgel
* olcsó és gyors fosztogató-sereg képzés
* a védőegységek drágábbak mint a többi népnél

Erőforrások
A Travianban négy természeti erőforrás létezik, a fa, az agyag, a vas és a búza. E négy nyersanyag különböző mértékű kombinációja szükséges egy-egy épület, egység, illetve harcosfajta kifejlesztéséhez és továbbfejlesztéséhez.
Az erőforrások a falu környékén található mezőkön illetve kitermelőhelyeken lelhetőek fel. Ezek a nyersanyagok valós időben termelődnek, a böngészőben folyamatosan frissülnek a megfelelő adatok. (Például ha egy erőforrás termelése 30 egység/óra, akkor a böngészőben a készletet jelző szám kétpercenként nő egy egységgel).
A búzát a lakosok és a katonák fogyasztják, ezért nem annyi termelődik, mint amennyi a búzafarmok aktuális termeléseinek összeadásával kijön.

Oázisok
Az oázis olyan terület a Travianban, mely elfoglalása után 25 vagy 50%-kal megnöveli a hozzá tartozó falu egy vagy kettő nyersanyagfajtájának órai termelését. Természeti erők védik, melyek időközönként fokozatosan újratermelődnek, ha az oázist nem foglalták el.
Az oázis ahhoz a faluhoz tartozik, melynek hőse elsőként ér be a területre a természeti erők legyőzése után (vagy a hős részt vesz a támadásban, és a természet védői mind elesnek).
Ha egy játékos már egy elfoglalt oázist támad, akkor nyersanyagot rabolhat a hozzá tartozó falu raktárából és magtárából. Oázisba küldhető védelem, ilyenkor a védők a kapcsolt falu búzatermelését fogyasztják.
Már elfoglalt oázis elvehető a tulajdonosától egy másik játékos hőse által.
A termelési bónuszok nem a kamatos kamat szabályai szerint, hanem az alapértékből számítva összeadódnak, azaz, ha például 100 az óránkénti termelés fából, és egy fafeldolgozó és egy oázis is ad rá 25%-ot, ezeket külön-külön számítva a végeredmény 150 óránkénti termelés lesz, nem 156,25.
50%-os búzaoázis
A közepén lévő 2 búzamezőről ismerhető fel.
Ez az oázis 50%-kal növeli a búzatermelést.
25%-os búzaoázis
A közepén lévő búzamezőről és a mellette lévő tóról, erdőről, agyagmezőről vagy hegyről ismerhető fel.
Ez az oázis 25%-kal növeli meg a búzatermelést.
25%-os faoázis
A közepén lévő erdőről ismerhető fel.
Ez az oázis 25%-kal növeli meg a fatermelést.
25%-os agyagoázis
A közepén lévő agyagmezőről ismerhető fel.
Ez az oázis 25%-kal növeli meg az agyagtermelést.
25%-os vasoázis
A közepén lévő hegyről ismerhető fel.
Ez az oázis 25%-kal növeli meg a vasérctermelést.
Dupla oázis
Léteznek olyan oázisok is, amelyek egyszerre 25%-kal növelik a búza- és 25%-kal a fa, agyag vagy vastermelést. Ezek a búzamezőről és az erdőről, agyagmezőről illetve hegyről ismerhetőek fel.
Léteznek olyan szerverek is, melyeken nem lehet hőst képezni, ezeken a szervereken az oázisokat nem lehet elfoglalni, csak hangulati elemként vannak a térképen.
Termelésnövelő épületek
* Fafeldolgozó
* Agyagégető
* Vasöntöde
* Malom
* Pékség
Mindegyik szintenként 5%-kal növeli a termelést (legfeljebb 25%). Az oázis által adott termeléssel összeadódik, valamint a pékség által adott termelés-növekedés hozzáadódik a malom termelésnöveléséhez.

Épületek

Nyersanyagok
A regisztráció után a játékos falvai körül lévő területen 4 agyagbánya, 4 vasércbánya, 4 favágó és 6 búzaföld található. Új falu alapításakor vegyük figyelembe, hogy találhatóak speciális nyersanyaglelőhely kombinációjú területek is, összes 5 a kezdetitől eltérő található a játékban:
* 5 favágó, 3 agyagbánya, 4 vasbánya, 6 búzafarm
* 4 favágó, 5 agyagbánya, 3 vasbánya, 6 búzafarm
* 3 favágó, 4 agyagbánya, 5 vasbánya, 6 búzafarm
* 3 favágó, 3 agyagbánya, 3 vasbánya, 9 búzafarm
* 1 favágó, 1 agyagbánya, 1 vasbánya, 15 búzafarm

A nyersanyagmezők a főfalu kivételével csak a 10. szintig fejleszthetőek ki, a főfaluban viszont elméletileg a végtelenségig.

A raktárban a fát, az agyagot és a vasércet, a magtárban pedig a búzát tárolják. Raktár és magtár nélkül 800 egységet tárolhatunk mindegyik nyersanyagfajtából.

Ahogy egyre nagyobb szintet ér el az épület, úgy tudunk egyre több nyersanyagot tárolni benne.
20. szintű raktár ill. magtár elkészülte után lehetőség nyílik továbbiak építésére.


Katonaság

Fegyverkovács és páncélkovács

A katonák fegyvereit és páncéljait (azaz támadó- és védekezőértékét) fejlesztik. Szintenként 1,5%-os a növekedés, és mindig az előző szinten elért értékhez adják a növekedést (pl.: ha alapból 160 a katona támadóértéke, akkor a 2. szintű növekedés nem a 160-hoz adódik hozzá, hanem az első szinten elért értékhez).


Gyülekezőtér és gyakorlótér

A gyülekezőtéren gyűlnek össze a katonák. Innen lehet támadást, támogatást indítani vagy visszavonni, megnézni a faluban és a hozzá kapcsolódó oázisokban lévő katonákat, és a harc-szimulátor is innen érhető el.

Csak a főépülettől jobbra, a zöld mezőn építhető.

A gyakorlótér a katonák sebességét javítja. A katonák szintenként 10%-kal gyorsabban tesznek meg minden, 30 egység feletti távot, az út első 30 egységnyi részére semmilyen hatással nincs az épület. (1. szintnél a katonák sebessége az alapsebesség 110%-a, míg a 20. szintnél ez az alapsebesség 300%-a.)

Akadémia
Itt új egységtípusokat lehet kifejleszteni. Minél magasabb szintre van fölépítve ez és a többi katonai épület, annál fejlettebb katonákat lehet kifejleszteni.
Ha kifejlesztünk egy egységtípust, akkor már ki tudjuk képezni a megfelelő épületben.

Kaszárnya, istálló és műhely
A kaszárnyában a gyalogságot, az istállóban a lovasságot, a műhelyben a faltörőket és a katapultokat lehet képezni.
Minél magasabb szintre van kiépítve, annál rövidebb az egységek kiképzéséhez szükséges idő.
A kaszárnyának és az istállónak van nagy változata is. Ezekben háromszoros áron lehet a katonákat képezni. Egyszerre a normál épülettel, adott idő alatt kétszer annyi katona képezhető bennük.

Csapdakészítő
Csapdákat lehet benne gyártani, mindig tízszer annyit, mint ahányadik szinten az épület van. Egy faluba csak egy csapdakészítő építhető, amit 20as szintig lehet felfejleszteni (tehát összesen maximum 200 csapda falunként).
Ha egy játékos katonái beesnek egy ellenfele csapdáiba, akkor normál támadással tudja ő vagy valamely klántársa őket kiszabadítani. Ez esetben a csapdák 33%-a költségmentesen javítható. Abban az esetben, ha a csapda tulajdonosa engedi el a foglyul esett egységeket, akkor a csapdák 50%-a javítható meg nyersanyagvesztés nélkül.
Rablótámadás esetén a csapdák számával egyenlő számú támadó egység esik csapdába, feltéve, hogy a támadósereg létszáma eléri az üres csapdák számát. Normál támadáskor, ha a támadó sereg létszáma magasabb, mint a faluban található üres csapdák száma, akkor a szabadon maradt támadó egységek kiszabadítják a foglyokat.
Ez az épület kizárólag a gallok által építhető.

Hősök háza
A hősök házában lehet hőst képezni vagy feltámasztani. Egy játékosnak összesen 3 hőse lehet egy időben, ebből maximum egy élő. Minden katonából lehet hőst csinálni, kivéve kémből, katapultból, faltörőből és szenátorból (avagy főnökből, esetleg törzsi vezetőből). Az épület 10., 15. és 20. szintjének elérésekor 1-1 oázis csatolható a faluhoz. Klasszikus szervereken nincs hősök háza, azaz nem lehet hőst képezni. A klasszikus szervereken az oázisok is csak dísznek vannak, hogy ne legyen olyan üres a térkép, nem lehet őket elfoglalni.
Összesítő táblázat

Épület neve Fa Agyag Vasérc Búza L Feltételek
Fegyverkovács 170 200 380 130 4 Főépület (szint 3), Akadémia (szint 3)
Páncélkovács 130 210 410 130 4 Főépület (szint 3), Akadémia (szint 1)
Gyülekezőtér 110 160 90 70 1 nincs
Gyakorlótér 1750 2750 1530 240 1 Gyülekezőtér (szint 15)
Akadémia 220 160 90 40 4 Főépület (szint 3), Kaszárnya (szint 3)
Kaszárnya 210 140 260 120 4 Főépület (szint 3), Gyülekezőtér (szint 1)
Istálló 260 140 220 100 5 Akadémia (szint 5), Fegyverkovács (szint 3)
Műhely 460 510 600 320 3 Főépület (szint 5), Akadémia (szint 10)
Csapdakészítő 100 100 100 100 4 Gyülekezőtér (szint 1)
Csapda 20 30 10 20 0 Csapdakészítő
Hősök háza 700 670 700 240 2 Főépület (szint 3), Gyülekezőtér (szint 1)

Infrastruktúra

Főépület (max. 20. szint)
A főépület olyan épület, mely minden frissen alapított faluban megvan 1. szinten. Minél magasabb szintre van kiépítve, annál gyorsabb az épületek építése. A 10. szint elérésekor lehetőség van egyes épületek szintenként történő lebontására is, a nyersanyagmezők kivételével. Ez esetben nem kapjuk vissza az épület építésére felhasznált nyersanyagot. 20. szinten 50 százalékra csökkenti minden épületnek és nyersanyagforrásnak az építési idejét.

Piac és kereskedelmi központ
A piacon lehet nyersanyagot küldeni egy másik faluba, eladni, illetve venni nyersanyagokat, valamint aranyért NPC kereskedővel 1:1 arányban azonnal becserélni.
Kereskedelemnél max 2:1, illetve 1:2 arányban lehet nyersanyagokat eladni/venni. Egy játékos, egy nap csak egy órai összesített nyersanyagtermelését küldheti egy másik játékos számára, kivéve, ha a küldő nagyobb lakosságú, ilyenkor a limit 3 órai össztermelés.
Saját falvaink között nincs korlátozás az átküldött nyersanyag mennyiségére vonatkozóan.
A különböző népek különböző minőségű kereskedőkkel rendelkeznek:
* Római: 500 egységnyi teherbírás, 16 mező/óra sebességgel
* Gall: 750 egységnyi teherbírás, 24 mező/óra sebességgel
* Germán: 1000 egységnyi teherbírás, 12 mező/óra sebességgel
A kereskedelmi központ építésével illetve fejlesztésével növelhető a kereskedők által egy fordulóval szállítható nyersanyag mennyisége szintenként 10%-al.

Követség és tanácsháza
A követségen lehet klánba lépni. Ha a követség eléri a 3. szintet, akkor magunk is alapíthatunk klánt. A további szinteken nő a klánba felvető játékosok száma szintenként hárommal.
A tanácsházán ünnepségeket lehet szervezni. Ezzel rövid idő alatt tudjuk a kulturális pontjaink számát növelni.

Rejtekhely
A rejtekhelyen tudjuk elrejteni a nyersanyagunkat a támadó elől. Ha támadnak, az elrejthető nyersanyag automatikusan bekerül a rejtekhelybe. Minél nagyobb szintre van kiépítve, annál több egységnyi nyersanyag fér bele. A germánok speciális kiváltsága, hogy a rejtekhely 1/3 részéhez hozzáférnek. A galloknak pedig kétszer akkora rejtekhelyük van, mint a többi népnek.

Palota és rezidencia
Ezekből lehet falut alapítani, palotából háromszor, a 10., 15. és 20. szint elérésekor, rezidenciából a 10. és 20. szinteken. A palotában lehet egy falut kinevezni főfalunak.
A palota drágább, mint a rezidencia. Egy játékosnak csak egy falujában lehet palotája.
Egy faluban nem lehet egyszerre palota és rezidencia.

Kőfaragó
Minél magasabb szintre van kiépítve, annál nagyobb az épületek stabilitása, azaz nehezebben rombolható a katapultok számára.
Csak főfaluban építhető.

Fal
A fal a játékos faluját védi a támadásokkal szemben. A falu körül, de még a faluban található. A védelmet növeli úgy, hogy a faluban található egységek védőerejét növeli a fal kiépítettségének megfelelő százalékkal.
A rómaiak kőfalat építhetnek, a 20. szinten a faluban lévő védők 81%-os védelmierő-növekedést kapnak.
A gallok cölöpfala a 20. szinten 66%-os védelmi bónuszt ad.
A germán nép földfala adja a legkisebb védelmet, a 20. szinten a falu védőinek védőereje 49%-kal nő.
A fal falrombolóval rombolható le. Egy falu akkor van teljesen leromblva, ha az összes épületen és nyersanyagmezőn kívül az esetleges fal is lerombolásra került.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.